Fakta om BRF Stafettgatan 4

Energideklaration och OVK Protokoll från år 2020 finns att hämta längst ned på denna sida

ALLMÄNT OM FÖRENINGEN
Brf Stafettgatan 4 är en äkta bostadsrättsförening och består av ett flerbostadshus i fyra våningar med totalt 24 bostadsrätter. Föreningen bildades 1943 och har adresserna Stafettgatan 4A-C.

Föreningen arbetar aktivt för ett ökat värde på föreningens fästighet, en mer effektiv förvaltning och en ökad boendenytta.

FASTIGHETEN
Göteborg Lunden 55:5. Fastigheten bebyggdes 1944. Föreningen äger marken.

FÖRVALTNING
Föreningen sköter själva den ekonomiska och tekniska förvaltningen.

GEMENSAMMA UTRYMMEN
I föreningen finns en inglasad takterrass med timer samt en gemensam gård med utemöbler och grillmöjligheter. Det finns även en tvättstuga som är utrustad med 2 tvättmaskiner, 1 torktumlare samt 1 torkrum. Utöver detta har föreningen en nyrenoverad bastu, cykelförråd samt en skänk och byteshörna.

OBLIGATORISKA ÅTAGANDEN
Som medlem i föreningen åtar man sig att hjälpa till med snöskottning, underhåll av trädgård och andra projekt. Man får även räkna med att sitta i styrelsen en period under tiden som man bor i föreningen.

PARKERING
Föreningen förfogar över 10 parkeringsplatser som är belägna på baksidan av huset. En parkeringsplats kostar cirka 400 kronor i månaden. I övrigt råder det fri parkering i vissa delar av området.

KABEL-TV/BREDBAND
Kabel-TV och bredband finns via grupp-avtal med Com Hem. Grundutbud av kabel-TV samt bredband ingår i månadsavgiften.

ÖVERLÅTELSE- OCH PANTSÄTTNINGSAVGIFT
Överlåtelseavgiften betalas av köparen, och är 2.5% av prisbasbeloppet. Pantsättning av bostaden betalas av köparen, och är 1% av prisbasbeloppet för nuvarande år.

FÖRSÄKRING
Fastigheten är fullvärdesförsäkrad.